توضيحات نوشتاري


1- منطقه يا سطحي که مي خواهيد بر روي آن چمن داشته باشيد را انتخاب کنيد.


2- در کانال diffuse هر تکسچري را که مي خواهيد انتخاب کنيد (فرقي نمي کند چه باشد) و بر روي سطح اعمال کنيد.


3- يک UVW modifier دو بعدي را بر روي سطحي که انتخاب کرديد اعمال کنيد.


4- vray displacement modifier را در بالاي uvw در قسمت تنظيمات اعمال کنيد.



  • در قسمت “paramenters” تيک گزينه “2d mapping” را بزنيد.

  • در قسمت “common params” يک نقشه جايگزين براي چمن انتخاب کنيد.


در واقع اين مهم ترين فاکتور شماست. اگر نقشه جيگزين شما مناسب نباشد، مهم نيست که چه ساختاري براي diffuse استفاده کرده باشيد، در هر صورت چمنزار خوب به نظر نمي رسد.


من بدون اينکه از ساختار خاصي استفاده کنم، و تنها با استفاده از نقشه رويه اي “smoke ” همراه با سايه هاي مختلف سبز نتيجه ي دلخواهم را گرفتم. اگر نقشه جايگزين خوبي نداريد مي توانيد از روش من استفاده کنيد.



  • در کارد “amount” مقدار جايگذاري چمن ها را وارد کنيد. به طور مثال براي اين صحنه (از آنجا که متر را به عنوان واحد اندازه گيري انتخاب کرده ام) مقدار را برابر 0?18 قرار دادم.

  • در کادر “2d mapping” مقدار “resolution” را برابر 1024 قرار دهيد (اگر مقدار آن را 512 بگذاريد، بيشتر شبيه تخته سنگ به نظر مي رسد تا چمن).


C:\Users\PC\Desktop\124x400xdisplacementsettings.jpg.pagespeed.ic.CmuCf28yBz.jpg


5- در صورت وم مي توانيد ميزان اثر کاشي کاري vray displacement map را تنظيم کنيد. اين کار را با کشيدن ساختار به يک صفحه خالي در material editor انجام دهيد و زماني که سوال ظاهر مي شود گزينه “instance” را انتخاب کنيد.


C:\Users\PC\Desktop\grassimage (1).jpg


اين نتيجه کارمان است! به همين سادگي.


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

Tyler سختی گیر رزینی فلزی وبلاگ خصوصیه اقای تی یک عدد مهسا هستم. Black Moon Travis فروش ملزومات چاپ سیلک گردشگری حسابداری آنلاین لاندا داش قاپی