1- منطقه يا سطحي که مي خواهيد بر روي آن چمن داشته باشيد را انتخاب کنيد.
2- در کانال diffuse هر تکسچري را که مي خواهيد انتخاب کنيد (فرقي نمي کند چه باشد) و بر روي سطح اعمال کنيد.
3- يک UVW modifier دو بعدي را بر روي سطحي که انتخاب کرديد اعمال کنيد.
4- vray displacement modifier را در بالاي uvw در قسمت تنظيمات اعمال کنيد.
در واقع اين مهم ترين فاکتور شماست. اگر نقشه جيگزين شما مناسب نباشد، مهم نيست که چه ساختاري براي diffuse استفاده کرده باشيد، در هر صورت چمنزار خوب به نظر نمي رسد.
من بدون اينکه از ساختار خاصي استفاده کنم، و تنها با استفاده از نقشه رويه اي “smoke ” همراه با سايه هاي مختلف سبز نتيجه ي دلخواهم را گرفتم. اگر نقشه جايگزين خوبي نداريد مي توانيد از روش من استفاده کنيد.
5- در صورت وم مي توانيد ميزان اثر کاشي کاري vray displacement map را تنظيم کنيد. اين کار را با کشيدن ساختار به يک صفحه خالي در material editor انجام دهيد و زماني که سوال ظاهر مي شود گزينه “instance” را انتخاب کنيد.
اين نتيجه کارمان است! به همين سادگي.
درباره این سایت